tyresoif

Direktlänk till inlägg 14 februari 2011

Veckan som gått

Av Thomas Brejding - 14 februari 2011 12:06

Träningarna börjar bli mer och mer åt hållet underhåll grabbarna än att det skall uföras något vettigt. Ett utvisningsspel till och lite detaljer i försvarsspelet vid kantövergångar är vad som står på tapeten, men jag vet inte om motivationen finns för att genomföra det. Det är trots allt bara tre veckor kvar på säsongen som kommer att sluta rekordtidigt. Å andra sidan kanske man även kan få saker på plats inför nästa säsong rekordtidigt.


På onsdagen spelade vi en bortamatch mot Katrineholm på kvällen och huvudena var inte i Duveholmshallen när startskottet gick 19.30 För första gången denna säsong tvingades vi backa ner på 6-0 och det är inte konstigt när spelare fick springa ostört in från kanterna och niometarna fick stega alla tre stegen och släppa bollen. Efter att vi backat ner så gick det bättre och efter en oerhört jämn match såblev det till slut så pass mycket marginal att man kunde vara avslappnad sista tio. Att vi åkte ner med endast tre avbytare varav den ena inte kunde spela till slut gjore naturligtvis sitt till, men det skall i alla fall inte vara så jämnt. Anledningen till att vi var så få var att a-pojkarna spelade SM och att vi endast fick ihop en avbytare till u-laget på lördagen. En match där vi vann ohotat mot jumbo-laget med 11 mål. Det enda anmärkningsvärda var att matchstarten var 09.15 Huva....


A-pojkarna spelade hemmasteg i SM och efter att vunnit sin grupp så förlorade man på jobbigaste möjliga sätt när man förlorade efter att Kärra gjort mål på sista-som-går i förlängningen. Jag minns när jag förlorade mot Sävehof i semifinal i JSM efter två förlängningar. Då hette segerherren Johan Pettersson då jag tyckte vi var bättre, men han var skillnaden. Nu var skillnaden Viktor Hallén. Han bar nästan själv Tyresö på sina axlar i semi-off matchens förlängning, men nu räckte det inte.


Var det fler än jag som tyckte att kärraspelaren var i luften på sista skottet.


Undrar vad som hänt om domarna Elfgren/Asmund dömt bort frikaste pga fotfel. Vilket liv det hade blivit, men enligt mig rätt domslut.


Nu är det tre matcher/hinder kvar till en obesegrad säsong. Det vore stort.....

 
 
Ingen bild

JNL

15 februari 2011 23:18

Det ryktas att Brejdung ska hjälpa det sjunkande skeppet D-hof. Tydligen är det "jävligt rörigt". Men det verkar vara högst osanolikt. Varför lägga tid på det när du vänt Tyresö till en maskin och ett nytt äventyr i 1:an väntar?!?

 
Ingen bild

Brejding

17 februari 2011 10:45

Jo, det är riktigt att jag skall hjälpa D-hof de sju sista träningarna och fyra sista matcherna denna säsong.

D-hof var en stor del av mitt liv tidigare och kan jag hjälpa till några veckor för att se till att det inte sjunker till botten så gör jag det. Jag är tacksam att Tyresö sa OK till att köra båda lagen samtidigt. Naturligtvis går TIF före om det skulle krocka.

Om differansen till tvåan skulle varit två poäng så hade det kanske varit annorlunde, men nu kändes det naturligt att hjälpa Tordan att få ihop det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thomas Brejding - 24 juli 2012 22:16

Ny adress:   http://tyresohandboll.bloggplatsen.se/   MVH   Thomas Brejding / väl mött.   ...

Av Thomas Brejding - 24 mars 2012 02:07

Igår avverkade säsongens sista träning. Min filosofi har alltid varit att när säsongens sista match är spelad så finns det ingen anledning att fortsätta. Jag hade sett fram emot att träna en bit in i april, men vi var inte tillräckligt stabila under ...

Av Thomas Brejding - 11 mars 2012 18:06

Det har gått en lång säsong som uppenbarligen satt sig på norrlänningarnas psyke. Sist vi möttes tyckte jag att de var ett OK lag som saknade den riktiga bredden, men uppe i norrland i hemmapremiären fanns energin och viljan. Den saknades totalt idag...

Av Thomas Brejding - 11 mars 2012 07:48

Matchen som gällde igår gick som jag ville. RP slog Sollentuna igår vilket nästan var en förutsättning för att ha chansen. Det innebär nämligen att RP har goda möjligheter att nå kval om de vinner och det är en förutsättning för oss att ha chansen. ...

Av Thomas Brejding - 7 mars 2012 22:19

26-22. Förlust med fyra.   En tokjämn historia där vi chansade på slutet vilket inte lyckades och de fick några extra mål. Ja, så hade det kunnat vara, men med kvarten kvar var ställningen i denna match 24-13. Ok att vi kämpade hela vägen och Ric...

Presentation


Tyresö IF - Ständig förbättring

Omröstning

När åker Brejding på sin första förlust i seriespel med Tyresö
 Mot Strömnäs
 Mot Ricoh
 Mot RP
 Mot Cyrus
 Långt senare på säsongen
 Blir obesegrade iår.

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards