tyresoif

Alla inlägg den 20 februari 2011

Av Thomas Brejding - 20 februari 2011 16:21

Det är en styrka att vinna jämna matcher. Att spela disciplinerat när det behövs och göra det man sagt är inte det lättaste när man är van att det går som på räls.


Jag gillar Örebros sätt att spela, 3-2-1. Genomtänkt 5-6 spel. genomtänkt 6-5 spel. Disciplinerat, men ändå med tryck. Det är en gåta för mig att ÖSK ligger där de ligger.  Vet inte om det är ett svaghetstecken, att bara vinna med 1 och vara hyffsat nöjd med insatsen. Visst missade vi lite väl mycket och visst läckte det rejält på halvbackarna i första halvlek och visst tätade vi för mycket på högerbacken. Visst kunde vi spela lite mer taktiskt, lite tuffare och visst märks det att våra två ordinarie halvbackar inte var med.


Jag tycker vi gör en bra match, jag tycker att Örebro gör en bra match och jag tycker Leffe och Perry gör det bra. Det var en rolig, jämn och spännande match och inte kunde det sluta bättre än att Rickard fick ta den sista avgörande straffen och se till att bärga ytterliggare en vinst, men ingen hade protesterat och sagt att det var orättvist om det blivit oavgjort.


Nog skall Örebro undvika nedflyttning utan problem och visst måste vi höja intensiteten och närvaron på träningarna. Det har gått lite stå i intensiteten på matcherna. Den gamla klyschan man spelar som man tränar kommer någonstans ifrån och den stämmer ganska bra.


Presentation


Tyresö IF - Ständig förbättring

Omröstning

När åker Brejding på sin första förlust i seriespel med Tyresö
 Mot Strömnäs
 Mot Ricoh
 Mot RP
 Mot Cyrus
 Långt senare på säsongen
 Blir obesegrade iår.

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards