tyresoif

Direktlänk till inlägg 29 september 2011

helgens omgång

Av Thomas Brejding - 29 september 2011 23:00

Då var det dags på omgång 2 och nu börjar det bli viktigt för vissa lag:


Sollentuna har lite att bevisa för sig själva: Är Ricoh riktigt bra, eller är Sollentuna riktigt dåliga, eller är det både och?

Jag tror att det lag som underskattar Sollentuna får det obehagligt, framför allt kan de ta lite skalper på hemmaplan. Sollentuna håller en riktigt bra division 2 klass och således borde alla lag se upp. De är dessutom samspelta och har spelat flera år ihop, men det bästa av allt är att man har en jämn, bra målvakt. Se upp RP. Lite premiärdaller och ett riktigt bra motstånd gjorde nog siffrorna lite väl stora och visst kommer Sollentuna hålla till i bottenskiktet, men flera skriver att de inte har i division ett att göra, men då är det fler lag som inte har det. Vi får se om några omgångar. Country och Eskil har viktiga matcher. Viktigt att inte tappa kontakt direkt även om det bara är andra omgången. Om Hammarby U återigen förlorar en match mot en av sina bottenkonkurrenter är man nog illa ute. Visst är det härligt att spekulera och visst är det skönt att det är igång.


Jag har tänkt på att Nyköping är lite som Cliff i mitten/slutet på nittitalet. De tappade spelare och ingen tror på dem, men det kommer nya spelare när de "bättre" försvinner. Jag trodde inte att de skulle mäkta med vinst mot Hammarby. Det var starkt.


*************************************************

Sollentuna - RP  2 (26-31)


Tipset blir naturligtvis tvåa, slutresultat 26-31. Jag trodde att RP skulle få det svårt iår, men har radat upp bra resultat på försäsongen, men som alltid så är försäsong försäsong tänkte ialla fall jag. PANG BOM, vinst mot Country. Skulle vara kul om RP kunde vara med i toppen. Laget som har överraskat mest.


Eskil - Ricoh. X, 25-25


Eskil är bra och jag är jäkligt nöjd med att ha vunnit matchen, men frågan är: HUR BRA ÄR ESKIL I ÅR. Adolfsson tycker jag är grym, Högersidan är bra och jag gillar spelet med mycket lägen från V6. Frågan är om spelet håller och att det inte enbart hänger på individuella prestationer. Risken är att man efter två omgångar står på noll poäng och det hade man nog inte räknat med.

Ricoh å sin sida har ju ett manskap som om man tränade fyra dagar i veckan skulle kunna hävda sig i toppen på allsvenskan. Frågan är om det räcker med två dagar i veckan och om bästa laget är med på tillräckligt många matcher. Nått annat än topp-3 är uteslutet. Räcker det hela vägen?


Hammarby U - Täby, 2 (29-30)


Matte Nyberg har ju alltid varit en lurig jävel på plan och nu kan han nog trolla fram lite poäng även från sidan. Kan han ta poäng av laget som borde passa illa, äldre storväxta skogshuggare kan han nog ta poäng av Oskarssons gäng. 29-30. Skräll naturligtvis, men jag liter på Bristedt.


Silwing/Troja - Nyköping. 1, (30-22)


Det här är ju en match som kan sluta hur som helst. S/T dras med mycket halvskador och många är tveksamma till spel. Hemligheten ligger ju i att klappa på tidigt och låsa bollen och störa Silwings spel. Med rätt taktiskt spel så skulle Sundberg kunna fixa det här, men tittar man spelare för spelare så skall inte Nyköping ha en chans. Berg, Gustavsson, Glimman, Basse, Mattsson*2, Roger i målet, Hanserius. Ju mer man tänker på det ju bättre blir Silwing. Hur kunde det egentligen gå så fel mot Cyrus.... Nä... det här skall inte Nyköping ta. (30-22)


Country - Cyrus 1 (30-24)


Country trodde jag på förhand skulle hamna i topp tillsammans med Ricoh, nu vet jag inte. Cyrus skrällde lite i helgen, inte genom att vinna, för det var ingen skräll, men att totalt köra över Silwing, det imponerar. Country är lite som Eskil, halvpiskade att vinna denna match och jag tror att man gör det, jag tror att det blir islossning. Cyrus har bra koll på Country, men jag tror ändå att hemmavinsten blir ganska komfortabel, men två lag som jag inte vet ett jota om så det är ju lite som att slicka på fingret och stoppa upp det i vinden. 30-24


Strömnäs - Tyresö, 2


Strömnäs är ett lag som jag tycker att vi skall slå, men allt kan hända i handboll och som alltid så kan man komma extremt långt genom att kämpa och framför allt om det andra laget inte gör det. Då vinner alltid kamplaget och Strömnäs lär ju vara extra taggade med hemmapremiär i division 1. Det är också mycket lättare att slå ur underläge i en match som ingen egentligen förväntar sig vinst i som mot Eskil, eller här där alla förväntar sig en vinst. Förberedelserna är perfekta, flyg upp lördag, hotell. Här skall det inte bli en plump pga klubbens förberedelser. Allt är upp till spelare och ledare och jag skulle bli extremt beviken om vi inte tar det ansvaret.



 
 
Ingen bild

Danne Bielsten

1 oktober 2011 19:01

Som inbiten Hammarbyare, och för tillfället självklart varm anhängare av Tyrold :-) så är jag glad att du inte är lika bra tippare som målvakt, förr, och tränare ledare i handbollen.
HK Tyrold - Täby 37-25! källa Svenska handbollsförbundet.

 
Ingen bild

Brejding

2 oktober 2011 01:41

Tack, Danne.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thomas Brejding - 24 juli 2012 22:16

Ny adress:   http://tyresohandboll.bloggplatsen.se/   MVH   Thomas Brejding / väl mött.   ...

Av Thomas Brejding - 24 mars 2012 02:07

Igår avverkade säsongens sista träning. Min filosofi har alltid varit att när säsongens sista match är spelad så finns det ingen anledning att fortsätta. Jag hade sett fram emot att träna en bit in i april, men vi var inte tillräckligt stabila under ...

Av Thomas Brejding - 11 mars 2012 18:06

Det har gått en lång säsong som uppenbarligen satt sig på norrlänningarnas psyke. Sist vi möttes tyckte jag att de var ett OK lag som saknade den riktiga bredden, men uppe i norrland i hemmapremiären fanns energin och viljan. Den saknades totalt idag...

Av Thomas Brejding - 11 mars 2012 07:48

Matchen som gällde igår gick som jag ville. RP slog Sollentuna igår vilket nästan var en förutsättning för att ha chansen. Det innebär nämligen att RP har goda möjligheter att nå kval om de vinner och det är en förutsättning för oss att ha chansen. ...

Av Thomas Brejding - 7 mars 2012 22:19

26-22. Förlust med fyra.   En tokjämn historia där vi chansade på slutet vilket inte lyckades och de fick några extra mål. Ja, så hade det kunnat vara, men med kvarten kvar var ställningen i denna match 24-13. Ok att vi kämpade hela vägen och Ric...

Presentation


Tyresö IF - Ständig förbättring

Omröstning

När åker Brejding på sin första förlust i seriespel med Tyresö
 Mot Strömnäs
 Mot Ricoh
 Mot RP
 Mot Cyrus
 Långt senare på säsongen
 Blir obesegrade iår.

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards