tyresoif

Alla inlägg under september 2011

Av Thomas Brejding - 2 september 2011 10:24

 


Hammarby står för dagens motstånd. Mitt favvolag, som tampas med ekonomiska problem. Problem som jag personligen tror är omöjliga att reparera.


Det har pratats om direkta skulder på knappa två miljoner, vilket innebär skulder på ca 75% av omsättningen och en verksamhet som inte bara blöder utan formligen fått kroppspulsådern avskuren.


http://www.allabolag.se/5566758057


Vilken hobbyekonom som helst förstår att det krävs enorma krafttag. I princip skulle det kräva oavlönade spelare (eller i elitserimått mätt löjigt låga ersättningar) i två år för att få någon form av balans och samtidigt värvar man två islänningar. Jag anser att man således kan lägga ner allt vad elitlicens heter. Finns det nya sponsorer som täcker kostnaderna för dem, annars borde de inte få skriva nya kontrakt enligt de regler som finns.


Handbollsmässigt är dock Hammarby mycket bättre än många tror. Såg några matcher i elitserien förra året och tyckte att spelare som Wiik-Rydberg och Wenell inte höll i elitserien, men i kvalserien såg man kvalitet. Om Hammarby spelade i allsvenskan skulle jag nog tippa dem i toppen tillsammans med Lindesberg och resultaten på försäsongen visar att de nog inte kommer att nolla i elitserien som många andra verkar tro.


Match fredag eftermiddag och flera spelare är osäkra ikväll. Någon har obligatorisk föreläsning och en annan jobbar sin andra dag på nya tjänsten och var osäker på att hinna till fem och Lindahl är på kurs hela helgen. Lördag/söndag saknas bara Lindahl, men det är klart att mot sådant här motstånd skulle hela laget behövas.

Mot Örebro såg det fantastist bra ut, men det är nog i helgen man får se var bristerna finns som inte märktes då.


Denna helg kommer bli underbar.




Av Thomas Brejding - 1 september 2011 09:46

Blogga, eller inte blogga. Det är frågan.


Att komma med en massa tyckanden och tänkanden har jag inte längre tid med, men jag har tänkt att köra igång igen, mest i informativt syfte. Jag tror nämligen att jättemånga runt om i Sverige är intresserade av att veta vad som händer i en av de anrikaste ungdomsklubbarna som finns.


Hur går juniorsatsningen, hur går det med värvningarna som det ryktas om. Inte ett ljud på hemsidan, men ni som är nyfikna får hålla utkik.


Som förebild för alla bloggare tycker jag att Nyköpingsbloggen är och här kommer snart intervjun med mig upp och då kommer rätt mycket information om Tyresö IF:s a-lag så håll utkik där.


 Risken finns naturligtvis att bloggen blir intressantare än klubben vilket kan vara en risk. Alla handbollsnördar som jag känner läser ovan nämda blogg och jag går in varje morgon när jag vaknar för att läsa om nästa lags förberedelser som nu presenteras. Själv kan jag inte minnas när jag var inne på Nyköpings hemsida. För mig är nämligen Treijner&Söderbergbloggen deras hemsida.


Då kör jag igång igen så håll utkik efter information. Kommer att vara rätt frekvent i början och bli mer sporadiskt längre fram.


*****


"Krislaget" Hammarby står för motståndet imorgon.

Presentation


Tyresö IF - Ständig förbättring

Omröstning

När åker Brejding på sin första förlust i seriespel med Tyresö
 Mot Strömnäs
 Mot Ricoh
 Mot RP
 Mot Cyrus
 Långt senare på säsongen
 Blir obesegrade iår.

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards