tyresoif

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2011

ny match, nya förutsättningar.

Av Thomas Brejding - 28 oktober 2011 18:32

Nyköping imorgon.Om vi tidigare har blivit lite underskattade och har haft allt och vinna så är det nu de "svåra" matcherna börjar. Svåra i den bemärkelsen att det är matcher som vi på pappret skall vinna och det är inte gjort i en handvändning. Nyköpingsbloggen tippar vinst med 34-33 och konstigt vore annat. Jag tänker inte tippa de egna matcherna av den enkla anledningen att jag alltid kommer tippa vinst. Inte kan man gå in med installningen att vi skall bara förlora med 5.Det intressanta med Söderbergs tips är att han inser att de måste göra 34 mål för att vinna. Då måste Melchersson göra 14 och det skall vi se till att han inte gör.I övriga matcher tror jag på stora vinster, minst 10 för Eskil, Country, RP. RPs spel passar Strömnäs illa.Sollentuna - Hammarby blir jämnt och jag tror Bajen U drar längsta strået och Ricoh kommer inte torska någon match på hemmaplan innan serien vänder.

 
 
Pelle

Pelle

29 oktober 2011 21:57

Du förfogar över ett starkt gäng Brejding! Minns när vi stod och tippade serie på cinderella och i det läget trodde jag inte så hårt på er. Men du har fått ihop ett bra gäng som tycks streta åt samma håll.

hoppas att vi kan störa er mer på hemmaplan och ta tillbaka något av den heder vi förlorade idag. Jag själv har åtminstone en del att bevisa . . . Fortsatt lycka till!

http://ifknykoping.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thomas Brejding - 24 juli 2012 22:16

Ny adress:   http://tyresohandboll.bloggplatsen.se/   MVH   Thomas Brejding / väl mött.   ...

Av Thomas Brejding - 24 mars 2012 02:07

Igår avverkade säsongens sista träning. Min filosofi har alltid varit att när säsongens sista match är spelad så finns det ingen anledning att fortsätta. Jag hade sett fram emot att träna en bit in i april, men vi var inte tillräckligt stabila under ...

Av Thomas Brejding - 11 mars 2012 18:06

Det har gått en lång säsong som uppenbarligen satt sig på norrlänningarnas psyke. Sist vi möttes tyckte jag att de var ett OK lag som saknade den riktiga bredden, men uppe i norrland i hemmapremiären fanns energin och viljan. Den saknades totalt idag...

Av Thomas Brejding - 11 mars 2012 07:48

Matchen som gällde igår gick som jag ville. RP slog Sollentuna igår vilket nästan var en förutsättning för att ha chansen. Det innebär nämligen att RP har goda möjligheter att nå kval om de vinner och det är en förutsättning för oss att ha chansen. ...

Av Thomas Brejding - 7 mars 2012 22:19

26-22. Förlust med fyra.   En tokjämn historia där vi chansade på slutet vilket inte lyckades och de fick några extra mål. Ja, så hade det kunnat vara, men med kvarten kvar var ställningen i denna match 24-13. Ok att vi kämpade hela vägen och Ric...

Presentation


Tyresö IF - Ständig förbättring

Omröstning

När åker Brejding på sin första förlust i seriespel med Tyresö
 Mot Strömnäs
 Mot Ricoh
 Mot RP
 Mot Cyrus
 Långt senare på säsongen
 Blir obesegrade iår.

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards