tyresoif

Alla inlägg den 9 november 2011

Av Thomas Brejding - 9 november 2011 10:58

En olycka kommer inte ensam:



Datorn gick sönder hemma och det är för komplicerat för att blogga från telefonen så därför har det inte blivit några inlägg. Åkte ner till landet i onsdags, så på med vinterdäcken innnan och när vi kom fram så blev det punka på höger bakdäck. Bytte däcket och tog det till verkstaden. Lördag så blev det strömavbrott i tio timmar och när  vi skulle hem på söndagen så blev det punka på vänster bak och till råga på all så fick jag fortkörningsböter (93km/h på 80-väg)på vägen hem, men det var faktiskt en härlig minisemester trots alla missöden. Jag tog en avstickare till Skövde på fredagen för att skjutsa Johanna till Skadevi Cup. Tyvärr kunde min gamla polare Korven inte avvara 30 minuter att träffas. Kanske någon annan gång....


Spelledigheten kommer ju ofta lägligt för lag som inte går så bra. Vi har gjort två helgjutna instser på raken så att få spelledigt en helg kändes inte bra. Hade gärna spelat match när det går som på räls.


Idag går en oerhört viktig match. Cyrus - RP och jag vet inte riktigt vilka jag håller på. Vad är egentligen bäst, att ett lag sågas av helt, eller att två lag sladdar. Om jag skall tippa något så tror jag att bortaplan en vardag avgör. 28-26 till Cyrus. För RP:s del tror jag att det hänger på om Rosén får till det i kassen.


 Det skulle vara riktigt skönt att skapa lite lucka till lag fyra i serien. Då gäller det samtidigt att inte gå på någon mina mot Täby. "Tufft bakåt, kontringar och disciplinerat annfallsspel". Hur bra är dom där Sten och Bristedt egentligen. De öser in mål i alla fall och det gäller att få stopp på dem. Det gäller att vara ödmjuk inför uppgiften.

Presentation


Tyresö IF - Ständig förbättring

Omröstning

När åker Brejding på sin första förlust i seriespel med Tyresö
 Mot Strömnäs
 Mot Ricoh
 Mot RP
 Mot Cyrus
 Långt senare på säsongen
 Blir obesegrade iår.

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards