tyresoif

Alla inlägg den 16 november 2011

Av Thomas Brejding - 16 november 2011 21:15

Efter sju omgångar brukar man kunna få en fingervisning om var lagen kommer att hamna i serien och vi kan nog konstatera att det enda frågetecknet är om Silwing/Troja kommer att utmana i toppen, eller om de nu när det är dags att möta de bättre lagen kommer att falla tillbaka till mitten av tabellen.


Förhandstipsen verkar stämma ganska bra när det gäller lagen på nedre halvan och vi får väl se framöver hur det går för lagen i toppen. Det blir några intressanta omgångar nu i november. Ibland kan november kännas som en tråkig transportsträcka med slentrianträningar, men nu står det kanonviktiga matcher på programet.


Förra omgången kändes lättippad, även om vi själva och Eskil inte riktigt levererade de resultat som gemene man kanske förväntade sig, men jag sa efter Täbymatchen att "Folk får säga och tycka vad de vill, men ingen kan ta ifrån oss två poäng". Kan tro att Eskil tänkte något liknande.


Helgens matcher:


RP IF Linköping - IFK Nyköping, lördag kl 16:00 i Linköpings Sporthall

 

Nyköping borde inte ro på det fartfyllda laget, men större under har skett. Kryss mot Ricoh imponerar i mina ögen och jag undrar om Ricoh var så bra som jag tyckte, eller om vi gjorde en riktigt dålig insats. Melchersson & co behöver få duktig träff i försvar för att ta poäng.


Tips: 29-25


Ricoh HK - Täby HBK, lördag kl 16:30 i Sjöstadshallen


Den här matchen kommer sluta med klar vinst för Ricoh. Jag tror att Ricohs försvar passar Täby dåligt. Matte Nyberg kommer få ordning på laget, det är jag säker på, men det är inte den här matchen man skall vinna.


Tips: 32-24


Sollentuna HK - HK Country, söndag kl 15:00 i Sollentuna


Sollentuna har hittils vunnit rätt matcher. Inför säsongen var man tydliga, man sa inte att man skulle klara sig kvar utan kval, utan man skulle ha fyra lag bakom sig. Jag tror att man på förhand även visste vilka fyra lag man syftade på och Country var inte ett av dem. Täby, Nyköping är de matcherna man skulle vinna för att ha chansen och jag tror att de redan tittar på matchen Strömnäs nästa helg, vilket gör att det finns stor risk för utskåpning här. Det man skall ha klart för sig är att när man summerar målskillnaden i slutet på säsongen så är den värd en poäng.


Mitt tips: 22-31


HK Eskil - HK Silwing/Troja, måndag kl 19:30 i Eskilstuna


Jag tror att Eskil vill ha revansch på sig själva efter den ganska svaga insatsen senast. Nu är det dags för Silwing att känna av hur tufft det är med vardagsmatch borta. Får Silwing med sig alla en måndag, är de laddade efter en resa till Eskilstuna en vardag. Jag tror att de får det riktigt tufft.


Mitt tips: 34-23


Presentation


Tyresö IF - Ständig förbättring

Omröstning

När åker Brejding på sin första förlust i seriespel med Tyresö
 Mot Strömnäs
 Mot Ricoh
 Mot RP
 Mot Cyrus
 Långt senare på säsongen
 Blir obesegrade iår.

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards