tyresoif

Alla inlägg den 26 november 2011

Av Thomas Brejding - 26 november 2011 20:12

25-19. Typ kvarten kvar och det ser stabilt ut och vi har alla chanser att stänga matchen eller vad sägs om 4 missade frilägen, missad straff, missat linjeavslut. Lägg till tre utvisningar sista tio, varav två är riktigt onödiga. Dessutom några coachtabbar på det så förlorar vi sista kvarten med 10-4 och inte ens kan man skylla på domarna som gör en bra match.


Efterår kan man summera och säga att vi gör ingen jättebra match, men heller ingen dålig, men visst skall vi inte vara nöjda med kryss mot SIlwing. De är livsfarliga när de på slutet känner vittring. Det blir lite grisigt anfallsspel från deras sida där det blir hundraprocentiga satsningar och antingen kommer det igenom eller får frikast. Påminner väldigt mycket om hur jag själv coachade i Djurgårdshof för något år sedan. Tyvärr lyckas vi inte riktgt stänga till i zon 3.Undrar hur många mål Berg gör när det känns som att nu kommer de ingenstans.... och nu kommer slumpskottet och..... där gick det in.


En spännande, underhållande och rätt bra division ett-match och så som matchen gestaltade sig sista tre minuterna kunde det lika gärna blivit torsk med ett även om det känns surt för att vi skulle dödat matchen tidigare.


Efter matchen så sa jag till killarna att det kan vara en riktigt viktig poäng och denna poängen kan var den som avgör när vi summerar säsongen och någon kontrade och sa att det är kanske den förlorade poängen som avgör till vår nackdel vilket ju är också kan vara rätt. Positivt eller negativt? Jag tycker vi skall tänka positivt. Det gäller dock att vinna "rätt" matcher och om vi slagit Ricoh och förlorat mot Eskil så hade vi haft Eskil före oss och så kan man ju resonera här också, det är bättre att tappa poäng mot Silwing och slå Country än tvärtom.

Losersnack kanske.......


Nu smaskade Country till Eskil, vilket gör att nästa match blir en ren seriefinal. Ettan mot tvåan i serien. Laddat som fan kommer det vara.


Av Thomas Brejding - 26 november 2011 07:35

I torsdags träffade jag syrran och eftersom hon bor i Tyresö till skillnad mot mig så konstaterade hon att jag måste ha blivit felciterad i MittiTyresö. Hon är nämligen van att endast se min ödmjuka mjuka sida. På svar på frågan vad det stod så var det något i stil med att andra halvlek visade verkligen att det var toppen mot botten som möttes och det var ju inte så skarpt, det var faktiskt precis vad jag sa till skillnad mot Strömnäs borta där det mixtrades lite i citaten för att få en lite skarpare ton.


På tal om skarp ton så är det inte så snyggt att såga motståndarna när man förlorat. Grönblads uttalande i jnytt kanske inte var så snyggt.


I dag är det McHappy Day, så brukar ni gå och käka på McDonald´s någon gång så skall ni göra det i dag. 10% går till Ronald McDonald barnfond och till byggandet av Ronald McDonald hus.


Efter dagens arbete så bär det av till Högdalshallen och match mot Silwing/Troja. De verkar bli bättre och bättre ju längre säsongen lider och jag ser fram mot en tuff match. Silwing är ju ett av de mer rutinerade lagen, med spelare som är en aning äldre än våra, men trots det så har de spelat väldigt oslipat de gånger jag sett dem. De får ofta svackor under matcherna, men jag vet att den matchen när de inte dalar i kvalitet är de livsfarliga. Massor med rutin både från högsta och nästhögsta serien och Mackan Berg, den gamla Tyresöspelaren som motor i laget. Ett komplett lag precis som vi, vilket gör att det lutar åt en riktigt bra match.


Matchstart i Högdalen 16.30 Jag tror att det kommer att komma mycket folk. Det börjar bli lite intresse och det är kul. Skall jag tippa matchen? Jag tippar att vi vinner..... otippat, va?


Presentation


Tyresö IF - Ständig förbättring

Omröstning

När åker Brejding på sin första förlust i seriespel med Tyresö
 Mot Strömnäs
 Mot Ricoh
 Mot RP
 Mot Cyrus
 Långt senare på säsongen
 Blir obesegrade iår.

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards