tyresoif

Alla inlägg den 30 november 2011

Av Thomas Brejding - 30 november 2011 19:30

Inför säsongen så tippade jag att det skulle bli ett skikt i botten där fem lag skulle halka efter. Täby, Sollentuna och Strömnäs trodde jag skulle få slåss om att överleva där jag nog trodde att Strömnäs skulle vara det starkaste av dessa tre lag. Nyköping och det andra Tyresölaget skulle enligt mitt förhandstips slåss kring kvalstrecket och att inget av dessa lag skulle rå på lagen ovanför. Det har ju visat sig att jag hade duktigt fel och att dessa fem lag klarar sig rätt bra. Visst har de åkt på några duktiga minor vissa matcher, men också stått upp bra mot topplagen.


Sollentuna höll på att plocka poäng mot Country.

Nyköping toskade bara med ett mot Country, kryssade mot Ricoh och slog Cyrus.

Täby höll hyffsat jämna steg med oss och förlorade igår med bara ett mot Cyrus.


Sollentuna har överraskat och slagit tre av de fyra "bottenkonkurrenterna" efter att mer eller mindre blivit utdömda på diverse forum efter sina inledande två matcher.


Jag tycker att det är kul att det blir jämnt i serien och att alla lag kan skaka alla lag. Täby kommer att komma mer och mer. All respekt till Matte Nybergs handbollskunnande.


På tal om kunskap om motståndarna från mitt förra inlägg så garvade jag lite över HK Countrys uttalande efter Sollentunamatchen. Deras målvakt gör en mycket bra match och var mycket bättre än tidigare matcher. Då är man dåligt påläst när det gäller en av seriens bästa målvakter. Mattelin är överlägset bäst i serien på att läsa spelet och läsa skyttarna och är man inte förberedd så står han i ena hörnet och plockar bollen. Om vi pratar MVP så är ju han solklar.


Strömnäs tror jag får det svårt. Medans alla lag blir bättre och bättre vad säsongen lider så är det nog svårt att utvecklas om fyra nyckelspelera (tre utespelare och en nyinpetad målvakt) bor och tränar på andra orter.   


Av resultaten att döma så har ju Nyköping goda chanser att klara direktplatsen.

Av Thomas Brejding - 30 november 2011 07:11

Väldigt lite snack och bara köra stod på programmet igår. Fotboll, fart i anfallsspelet samarbet Kant6, smålagsspel 2 mot 2 och 3 mot 3. Tvåmål sista kvarten. En sån här vecka behöver man inte prata taggning och fokus, det kommer naturligt.


På lördag väntar seriefinal. Tabellettan mot tabelltvåan. Det är ju inget som säger att det nödvändigtvis ser ut så efter 22 spelade omgångar, men efter nio omgångar kan man nog prata om seriefinal.


Country har imponerat med åtta raka vinster efter premiärförlusten i Linköping. Sist slog man Eskil med klara 38-32 efter att ha legat under med fyra mål i början. Det är tio bollar som man hämtar ikapp och drar ifrån. Grymt.


Jag vet helt ärligt inte om det är bra eller dåligt, men jag vet inte ett skit om Country och det blir nog bra så genom att lägga allt fokus på oss själva och vad vi skall göra och så får vi anpassa oss under resans gång. Vi vill också ta lite revansch på oss själva efter den avslutande kvarten mot Silwing så det kommer att vara ett taggat Tyresö IF som står i Tyresöhallen klockan 14.00 på lördag då domarna blåser igång matchen. Jag hoppas att en seriefinal faktiskt kan locka mycket publik. Det var ju hyffsat mycket i derbyt sist. Nog borde vi kunna fylla hallen, bjud in era mostrar och kompisar och kompisars föräldrar etc.


Kan det inte vara lördag redan idag....

Presentation


Tyresö IF - Ständig förbättring

Omröstning

När åker Brejding på sin första förlust i seriespel med Tyresö
 Mot Strömnäs
 Mot Ricoh
 Mot RP
 Mot Cyrus
 Långt senare på säsongen
 Blir obesegrade iår.

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards