tyresoif

Alla inlägg den 7 februari 2012

Av Thomas Brejding - 7 februari 2012 06:40

Efter nyår har jag upplevt den kanske jobbigaste tiden på jobbet på många år. Det i kombination med sjuka barn en irriterad tant som tycker jag är hemma alldeles för lite har gjort att jag helt enkelt valt och ej heller känt lusten att skriva något. Kanske kommer jag igång igen, kanske inte. Vi får se. Min ställföreträdande på jobbet går på kurs denna vecka för att ta två veckors föräldraledighet efter det så förutsättningarna för mer tid är inte de bästa.


Jag tror att 99,9% av Sveriges befolkning har förståelse för det och det är ju bara att titta hur mycket handbollsbloggande det är. Knappt något. Mina favoritbloggar har också mer eller mindre lagt ner. Brännanbloggen har svårt att få tiden att gå ihop. Johan Söderman likadant. Hela hallen likaså. Så är det. Bloggandet är en kul grej, men inte det jag prioterar högst i livet, jävligt lågt faktiskt. Mitt handbollsintresse är mycket större än bloggande, allt är en fråga om prioriteringar. Självklart hade jag kunnat sitta hemma och bloggat istället för att åka och titta på Ricoh-Nyköping t.ex, men jag tror jag sköter mitt uppdrag som handbollstränare mycket bättre av att se den matchen än att blogga.


Det finns dock en grupp mäniskor som tycker att bloggandet är det viktigaste som finns i livet, så viktigt att det skapat en väldigt snygg hemsida och lägger ner väldigt mycket tid. Jag tycker det är kul att det kommit en sida som skriver om handboll och skriver mycket, men de har absolut ingen förståelse. De tillhör den här skaran som jag uppskattar till 0,1% som inte har förståelse för att familj och jobb är viktigare än att blogga, men så är de ju anonyma också. De skriver på sin sajt div1norra:


"Orsaken som Thomas själv beskriver är att det finns prioriteringar där handbollen kommer först på tredjeplats. Detta rimmar riktigt illa för föreningens skull då man förmodligen i samma skede jobbar ytterst för att få allt klart till säsongen drar igång"


Ett väldigt konstigt uttalande vilket jag bara kan tolka på ett sätt. De har antingen inga barn eller krashade förhållanden bakom sig.

De skriver också:


"Det som är ytterst anmärkningsvärt till detta blogginlägg den 22 januari är varför man startar en sådan om man inte prioriterar handbollen eller bloggandet. Det borde väl finnas någon intellekt när man drar igång den från första början."'


Vet inte riktigt hur jag skall tolka meningen. "Det borde finnas någon intellekt när man drar igång den". Någon kanske kan kommentera och förklara vad det betyder. Jag tolkar den som att grabbarna tycker jag är korkad. I vilket fall tycker jag inte att det är så konstigt att min blogg efter 4 i DIK+1,5år i Tyresö (Kom igen grabbar när ni varit igång i 1,5 år. Starten Säsongen 2013/2014).


Någon kommenterade och tyckte att man borde hitta tid att blogga under uppvärmningen. Då försår ni att dessa grabbar inte är handbollstränare på någon högre nivå.


Dagens träning är inställd pga ungdomsmatcher. Kanske bloggar jag istället (har haft en tanke på ett längre inlägg, men inte kommit till skott) eller så kanske jag väljer att äta middag hemma som omväxling. Det kommer i alla fall rätt olägligt till en av de svåraste bortamatcherna i år. Jocke har varit riktigt bra på senaste tiden, men vem vet hur en 19åring reagerar med 600 skrikande Nyköpingsbor på läktaren.


Nu på morgonen bär det av till vårdcentralen då tre av fem barn garanterat har halsfluss.


Vi hörs (så småningom kanske).



 
 
 
 

Presentation


Tyresö IF - Ständig förbättring

Omröstning

När åker Brejding på sin första förlust i seriespel med Tyresö
 Mot Strömnäs
 Mot Ricoh
 Mot RP
 Mot Cyrus
 Långt senare på säsongen
 Blir obesegrade iår.

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards