tyresoif

Direktlänk till inlägg 24 mars 2012

Då var det roliga över.

Av Thomas Brejding - 24 mars 2012 02:07

Igår avverkade säsongens sista träning. Min filosofi har alltid varit att när säsongens sista match är spelad så finns det ingen anledning att fortsätta. Jag hade sett fram emot att träna en bit in i april, men vi var inte tillräckligt stabila under vårsäsongen för att så skulle ske.


**************************************

Några som däremot var stabila var Skånela även om det var lite tur på slutet så är det aldrig turen på slutet som ger en fördelarna. Det är lite som att skylla på sista anfallet att man förlorade. Det är inte så enkelt. Grattis Dagge. Snacka om att överträffa alla förväntningar. Exprimentera inte för mycket nu inför nästa säsong.


**********************

Bajen klev upp på nio och en halv och skall nu in lite groggy i sista ronden. Tro inte att det kommer gå lika lätt som tidigare år. Lindeskolan, OV och framförallt Västerås är bättre än lagen från tidigare år. Tror ingen från elitserien går säker. Skall bli intressant att följa. Undrar vad som händer med Tumba, vilka som lämnar.


*************************************

Jag vill tacka alla spelare för denna säsong och förberedelserna för nästa känns bra. Det skall bli intressant med nya klubben. Det har planerats länge och det har lovats massa förändringar/förbättringar. Bland annat har det utlovats lite IT-projekt, vilket innebär att mitt syfte med bloggen upphör. Jag har tyckt att hemsidan varit för dålig och därför har jag bloggat för att hålla informationsflödet på en OK nivå. Nu har det lovats en utsmyckande hemsida med all möjliga information och då faller syftet med bloggen. Den har mer fungerat som rapportör inför matcherna och rapport efter och sådant har lovats att fungera. Således skulle denna blogg fungera som en "riktig blogg" och sådant har jag aldrig varit intresserad av.


Lösenord till denna blogg kommer att lämnas över till klubben och sedan får de avgöra vad man vill göra med den. Detta var således mitt sista inlägg här. Vi får se om jag återuppstår på en ny egen blogg så småningom, men bloggen http://tyresoif.bloggplatsen.se/ har spelat ut sin roll, om inte annat för namnets skull.


Så efter 2år, 1500-2300 unika besökare i månaden, 158 inlägg och 318 kommentarer senare så är det dags att tacka för mig.


/Thomas Brejding

 
 
Ingen bild

Marcus

24 mars 2012 10:01

Tack själv min gode vän :)

 
Ingen bild

Loket

26 mars 2012 08:27

Tack för många läsvärda och engagerande inlägg och kommentarer ! Riktigt kul att läsa dina inlägg , som nästan jämt är sakliga...
Fortsätt brinna för handbollen och allt annat som engagerar dig.

 
Rickard Söderberg

Rickard Söderberg

26 mars 2012 10:56

Tack för bloggandet, Brejding! Lycka till nu och hör av dig om du ska hämta folk på Skavsta framöver så vi kan ta en favorit i repris!

http://www.ifknykoping.blogspot.se

 
Ingen bild

TYROLDARE

10 maj 2012 18:45

Tyresö är väl inte så korkade att man INTE tar Tyrolds Herrars Div 2 plats TIF HP i trean matchar säkert tröjan med råge och får en bättre utveckling som farmarlaget.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thomas Brejding - 24 juli 2012 22:16

Ny adress:   http://tyresohandboll.bloggplatsen.se/   MVH   Thomas Brejding / väl mött.   ...

Av Thomas Brejding - 11 mars 2012 18:06

Det har gått en lång säsong som uppenbarligen satt sig på norrlänningarnas psyke. Sist vi möttes tyckte jag att de var ett OK lag som saknade den riktiga bredden, men uppe i norrland i hemmapremiären fanns energin och viljan. Den saknades totalt idag...

Av Thomas Brejding - 11 mars 2012 07:48

Matchen som gällde igår gick som jag ville. RP slog Sollentuna igår vilket nästan var en förutsättning för att ha chansen. Det innebär nämligen att RP har goda möjligheter att nå kval om de vinner och det är en förutsättning för oss att ha chansen. ...

Av Thomas Brejding - 7 mars 2012 22:19

26-22. Förlust med fyra.   En tokjämn historia där vi chansade på slutet vilket inte lyckades och de fick några extra mål. Ja, så hade det kunnat vara, men med kvarten kvar var ställningen i denna match 24-13. Ok att vi kämpade hela vägen och Ric...

Av Thomas Brejding - 6 mars 2012 21:53

Det är inte många som får spela direkt avgörande matcher i sina handbollskarriärer och det är faktiskt svårt att veta hur spelare reagerar. Vissa blir bättre och det är dessa spelare som kallas vinnare av många, bäst när det gäller. Matte Landgraff ä...

Presentation


Tyresö IF - Ständig förbättring

Omröstning

När åker Brejding på sin första förlust i seriespel med Tyresö
 Mot Strömnäs
 Mot Ricoh
 Mot RP
 Mot Cyrus
 Långt senare på säsongen
 Blir obesegrade iår.

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards