tyresoif

Direktlänk till inlägg 2 september 2011

Torsk 25-32

Av Thomas Brejding - 2 september 2011 22:16

Hámmarby - Tyresö 32-25


Vi hängde med bra i början trots att det var lite oroligt bakåt. Där vi mot Örebro klev och låste ner blev vi nu lite passiva och ängsliga. Det är det som jag tror kallas att "komma på mellis". Rätt stor skillnad på motstånd så det är lätt hänt. at Johan höll oss kvar i matchen första tio med några snygga skott och när spelet väl kom igång lite så var vi till och med förbi i mitten på första. Lite odisciplinerat/ostrukturerat emellanåt gjorde att Bajen kunde gå ifrån tämligen enkelt och när de ändrade sina utgångspositioner i försvaret i början på andra så gjorde det fortsatta slarvet att matchen avgjordes tidigt i andra. Det stör mig lite att Bajen vann utan att kämpa. Visst var de tvugna att ta i, men kämpa, det behövde de inte, men det är klart att om vi skall ha chans att hänga med så måste alla vara med. Utan Lindahl och Alex så var vi tvugna att gå lite för hårt på vissa spelare och möjligheten att förändra matchbilden finns inte på samma sätt.


Imorgon väntar Skånela som såg rätt vassa ut de tjugo minuterna jag såg. Upp till bevis. Då är Alex med så har vi två bra M6:or. Vi kommer sälja oss dyrt.


Såg inte matchen, men vilken käftsmäll DIF åkte på. Jag har sagt ganska länge att Tumba har goda chanser att hänga kvar, men jag undrar om Djurgården har det. Hoppas kunna se något imorgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thomas Brejding - 24 juli 2012 22:16

Ny adress:   http://tyresohandboll.bloggplatsen.se/   MVH   Thomas Brejding / väl mött.   ...

Av Thomas Brejding - 24 mars 2012 02:07

Igår avverkade säsongens sista träning. Min filosofi har alltid varit att när säsongens sista match är spelad så finns det ingen anledning att fortsätta. Jag hade sett fram emot att träna en bit in i april, men vi var inte tillräckligt stabila under ...

Av Thomas Brejding - 11 mars 2012 18:06

Det har gått en lång säsong som uppenbarligen satt sig på norrlänningarnas psyke. Sist vi möttes tyckte jag att de var ett OK lag som saknade den riktiga bredden, men uppe i norrland i hemmapremiären fanns energin och viljan. Den saknades totalt idag...

Av Thomas Brejding - 11 mars 2012 07:48

Matchen som gällde igår gick som jag ville. RP slog Sollentuna igår vilket nästan var en förutsättning för att ha chansen. Det innebär nämligen att RP har goda möjligheter att nå kval om de vinner och det är en förutsättning för oss att ha chansen. ...

Av Thomas Brejding - 7 mars 2012 22:19

26-22. Förlust med fyra.   En tokjämn historia där vi chansade på slutet vilket inte lyckades och de fick några extra mål. Ja, så hade det kunnat vara, men med kvarten kvar var ställningen i denna match 24-13. Ok att vi kämpade hela vägen och Ric...

Presentation


Tyresö IF - Ständig förbättring

Omröstning

När åker Brejding på sin första förlust i seriespel med Tyresö
 Mot Strömnäs
 Mot Ricoh
 Mot RP
 Mot Cyrus
 Långt senare på säsongen
 Blir obesegrade iår.

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards