tyresoif

Direktlänk till inlägg 19 mars 2011

kvaldags.

Av Thomas Brejding - 19 mars 2011 11:17

I hockeyn slog AIK ut HV i fyra matcher. Hur kan det komma sig? Jag tror att det helt enkelt kommer sig av att AIK de sista tio omgångarna slogs för sin överlevnad i varje match samtidigt som HV slentrianspelade sista tio omgångarna och när det sedan verkligen gäller går det inte bara att slå om. Det är det som är så farligt med att spela massa betydelselös matcher.


Nu är det i handbollens värld dags för kvalmatcher. Många seniorlag är nu färdigspelade och vissa har några ovissa matcher kvar. Nyköping som kvalade till allsvenskan för något år sedan kommer att få en jobbig resa av samma anledning som HV71. Man kommer troligen att möta Sollentuna och jag tror att kvalitetsskillnaden är för stor ändå, men det trodde man ju om HV också.

Sollentunas motståndare GP gör tvärtemot vad jag gjorde i vår enda poängförlustmatch. Då valde jag att sätta in Berry, vår a-pojksmålvakt då bägge målvakterna var borta istället för att gå in själv. Jag tror att det är bättre för alla. Man måste inse att sin tid är förbi och tänka långsiktigt. Nu undrar jag vad spelarna som spelat hela säsongen tänker när Moberger och Lukic går in och spelar. Jag tror och hoppas att de enbart kommer sitta på bänken mot Sollentuna. 


MP som kommer att mosa AIK i förkvalet kommer att ha spelat ett gäng måstematcher för att ta sig till sitt kval och sedan spelat två kvalmatcher, medans Tyrold har slentriantränat och träningsspelat mot mot just IFK. Tyrolds två toppar är lite för bra, men MP:s tuffa försvar kan ställa till det. Punkt på Holmberg och tufft mot Patrik Söderström och en storspelande Einarsson kan nog ställa till det för föreningen utan träningskultur.


Idag går också sista omgången av allsvenskan. Djurgården lever ett farligt liv och jag undrar hur nästa säsong skall gå. Här visar lite hur viktig rekryteringen av en bra tränare i tid är och hur viktig det är med kontinuitet. Jag tror att man idag slår Warta, helt enkelt för att man nu har ett bra lag och man vill mer. Tror inte att Kärra rår på Ystad, men det lag som kan få det tungt är Hästö. Jag tror att det finns risk att vi ser Hästö i div 1 nästa år. En riktig skräll i så fall. Jag tror att Alstermo och RImbo kan vinna. Hästö är laget med sämst trend. Hamnar man i ett kval så fixar man det inte.


När man skriver i en blogg är det lätt hänt att man blir väldigt negativ och därför tänker jag varje dag fram till fredag hylla en del personer som förtjänar det. Det kommer vara personer som sportsligt förtjänar det för bra resultat, eldsjälar och sådana som är bra föredömen för handbollen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thomas Brejding - 24 juli 2012 22:16

Ny adress:   http://tyresohandboll.bloggplatsen.se/   MVH   Thomas Brejding / väl mött.   ...

Av Thomas Brejding - 24 mars 2012 02:07

Igår avverkade säsongens sista träning. Min filosofi har alltid varit att när säsongens sista match är spelad så finns det ingen anledning att fortsätta. Jag hade sett fram emot att träna en bit in i april, men vi var inte tillräckligt stabila under ...

Av Thomas Brejding - 11 mars 2012 18:06

Det har gått en lång säsong som uppenbarligen satt sig på norrlänningarnas psyke. Sist vi möttes tyckte jag att de var ett OK lag som saknade den riktiga bredden, men uppe i norrland i hemmapremiären fanns energin och viljan. Den saknades totalt idag...

Av Thomas Brejding - 11 mars 2012 07:48

Matchen som gällde igår gick som jag ville. RP slog Sollentuna igår vilket nästan var en förutsättning för att ha chansen. Det innebär nämligen att RP har goda möjligheter att nå kval om de vinner och det är en förutsättning för oss att ha chansen. ...

Av Thomas Brejding - 7 mars 2012 22:19

26-22. Förlust med fyra.   En tokjämn historia där vi chansade på slutet vilket inte lyckades och de fick några extra mål. Ja, så hade det kunnat vara, men med kvarten kvar var ställningen i denna match 24-13. Ok att vi kämpade hela vägen och Ric...

Presentation


Tyresö IF - Ständig förbättring

Omröstning

När åker Brejding på sin första förlust i seriespel med Tyresö
 Mot Strömnäs
 Mot Ricoh
 Mot RP
 Mot Cyrus
 Långt senare på säsongen
 Blir obesegrade iår.

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards