tyresoif

Direktlänk till inlägg 14 december 2011

Rubrik saknas

Av Thomas Brejding - 14 december 2011 13:00

Måste rätta mig själv lite från förra inlägget. Årets miss kommer ändå domarna från Eskilmatchen att ha stått för. Kanske någon gör en Bosse som går i taket och någon kanske har öppet mål utan någon i närheten och träffar sidlinjen, men den grodan som domherren gjorde då kommer jag i alla fall minnas många säsonger. Ronnie kommer utsida två och dunkar in den i närmsta. Målvakten tar ut den ur maskorna och rullar ut den till närmsta spelare som går upp till mitten för att göra avkast som blir avblåst för steg. Ingen fattar någonting och spelaren som blev avblåst för steg såg ut som en fågelholk. Efter mycket rabalder förklarade domaren att målet på tavlan skulle tas bort för att bollen gått utanför mål och frikast för steg. Såg filmen efteråt och JA...


...... Det blir definitivt årets tavla.


Skillnaden mellan succé och fiasko är hårfin. Tänk om Johanna Ahlm satt straffen och svenskorna krigat ner Frankrike sista tre minuterna istället för att vara tvungna att chansa. Då hade Per Johansson kunnat bli geniförklarad istället för att bli ifrågasatt för sina laguttagningar.


Mot Sollentuna blev Ronnie avvisad från planen med några minuter kvar eftersom han blödde föär mycket. Då satte jag in Gimmerborn på högernio istället för jag ville spela utan M6 när de punktade. Fick en frågande blick av Marcus, men efter två mål från Andreas så fick jag ett tummen upp och genidrag från stämbanden. Skillnaden mellan geni och dåre är hårfin.


Själv undrar jag vad Wiel-Freden gjort för att förtjäna så mycket speltid. Hon har en handled likt en steloperead och an avslutningsprocent på 55 från en H6 duger inte. Där är det dags för föryngring. Många ifrågasatte uttagningen av Boson, men de två mathcer jag såg var Helleberg klinisk och spelade 80% av tiden och jag är för dålig på damhandboll för att veta om det finns någon bra, men att ha en ålderskvinna som andraval i ett landslag känns konstigt och inte särskilt långsiktigt. Nya tag med damlandslaget. Det finns potential, även om jag inte ser så mycket i målvakterna och utan bra målvakter vinner man inget. 38% totalt läste jag, men då måste det varit runt 50% mot blåbärsnationerna.



 
 
Ingen bild

Nyfiken

18 december 2011 20:57

Skulle man inte kunna få ett all-star team i div 1 norra av självaste Brejding ?

 
Ingen bild

Brejding

19 december 2011 23:39

Mitt all-star team kommer på Nyköpingsbloggen.

Två Tyresöspelare, Tre Ricohspelare och två utanför stockholm.
Gissa på. Svaret kommer nog vilken dag som helst.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thomas Brejding - 24 juli 2012 22:16

Ny adress:   http://tyresohandboll.bloggplatsen.se/   MVH   Thomas Brejding / väl mött.   ...

Av Thomas Brejding - 24 mars 2012 02:07

Igår avverkade säsongens sista träning. Min filosofi har alltid varit att när säsongens sista match är spelad så finns det ingen anledning att fortsätta. Jag hade sett fram emot att träna en bit in i april, men vi var inte tillräckligt stabila under ...

Av Thomas Brejding - 11 mars 2012 18:06

Det har gått en lång säsong som uppenbarligen satt sig på norrlänningarnas psyke. Sist vi möttes tyckte jag att de var ett OK lag som saknade den riktiga bredden, men uppe i norrland i hemmapremiären fanns energin och viljan. Den saknades totalt idag...

Av Thomas Brejding - 11 mars 2012 07:48

Matchen som gällde igår gick som jag ville. RP slog Sollentuna igår vilket nästan var en förutsättning för att ha chansen. Det innebär nämligen att RP har goda möjligheter att nå kval om de vinner och det är en förutsättning för oss att ha chansen. ...

Av Thomas Brejding - 7 mars 2012 22:19

26-22. Förlust med fyra.   En tokjämn historia där vi chansade på slutet vilket inte lyckades och de fick några extra mål. Ja, så hade det kunnat vara, men med kvarten kvar var ställningen i denna match 24-13. Ok att vi kämpade hela vägen och Ric...

Presentation


Tyresö IF - Ständig förbättring

Omröstning

När åker Brejding på sin första förlust i seriespel med Tyresö
 Mot Strömnäs
 Mot Ricoh
 Mot RP
 Mot Cyrus
 Långt senare på säsongen
 Blir obesegrade iår.

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards