tyresoif

Alla inlägg den 30 december 2011

Av Thomas Brejding - 30 december 2011 20:59

Nu har jag sett säsongens första elitseriematch och jag kan tala om att det lag som jag tog ut som division 1 all-star hade kört över både Drott och Tumba. Nu skall man inte döma av en elitseriematch, men nog hade jag trott att det skulle vara en bättre nivå.


Viktor Skillhammar och Kristoffer Bränberger i Tumba hade fått en plats, men i övrigt så kändes det blekt. I Drott fanns det några spelare som blixtrade till då och då, men annars kändes Gunnar Steinn Jonsson väldigt ensam i Drott. Jag hade hoppats att få se Viktor Hallén göra ett inhopp, men då matchen var jämn i 60 minuter så blev det inget.


Annars var de som imponerade mest domarna som gjorde det mesta rätt, lugnt tydligt. Time-outer vid rätt tidpunkt osv.


Coaching är svårt. Skillhammar gjorde lite som han ville ett tag, men fick spela lite mycket och när det sedan blev för sent att vila honom gjorde han två grodor som han inte gjort om han fått fem minuter mitt i halvleken. Å andra sidan kostade det några mål att Henke Olsson fick några minuter i andra halvlek för att avlasta, så det är knepigt det där med coaching. Fingertoppskänsla kallar vissa det. Tur kallar andra. Sanningen är nog nånstans emellan. Dock så tror jag inte riktigt på tur. Bra coacher har tur. Bra målvakter har tur med stolparna och bra M6:or har tur med ruturerna. KARMA.....


Man kan säga att Drott hade lite tur med vissa sekvenser i matchen och några avslut och någon målvaktsräddning, men det bättre laget har ofta lite mera "tur".


Snart måste jag nog se en riktig elitseriematch, kanske i Eskilstuna för att se hur nivån egentligen är.


Presentation


Tyresö IF - Ständig förbättring

Omröstning

När åker Brejding på sin första förlust i seriespel med Tyresö
 Mot Strömnäs
 Mot Ricoh
 Mot RP
 Mot Cyrus
 Långt senare på säsongen
 Blir obesegrade iår.

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards