tyresoif

Direktlänk till inlägg 7 januari 2012

Omstart

Av Thomas Brejding - 7 januari 2012 09:58

Omgång 12 tjuvstartade redan i december och efter uppehållet så startade serien igår med att Hampus Asp gjorde comeback i Nyköping. Skillnaden i returen i Nyköping mot matchen i Tibble var 26 mål. Nu skulle det vara naivt att tro att en spelare gör så stor skillnad, men klart att det blir ett lyft att få ner en elitseriespelare. Att Nyköping dessutom hade några till som var med som inte spelade i Tibble gjorde så klart skillnad. Nu tror jag man håller tummarna för att onsdagens match går till oss. Om man dessutom skulle slå Strömnäs hemma så har man skaffat sig en rätt betryggande lucka till de fyra i botten.


Idag skall jag bege mig till Sjöstadshallen och se Ricoh-Country. Undrar egentligen vilka man håller på? Om Ricoh vinner så är vi bara en poäng från toppen, men samtidigt så skulle är 11 tappade poäng som Ricoh skulle ha vid förlust förmodligen inte räcka till topp-3, alternativt vinna sista tio omgångarna, vilket verkar långsökt. Vid vinst tror jag Ricoh blir livsfarliga, men ändå hoppas jag nog på Ricoh.


Jag tror på en underhållande match och det är lite upp till bevis för GM Mange Idén som tog ut fem spelare av sju i sitt all-star team. Snacka om att såga tränaren, men med alla titlar hit och dit kanske det är han själv som tränar laget och då är det OK.



**************


Det blev många kommentarer på förra inlägget. Många av inläggen hade inget med texten att göra och det skulle vara kul om det fanns något forum för handboll på internet. Lite som handbollfans.se var för många år sedan. Axnérs blogg fungerade lite som det ett tag. Där gick i alla fall jag in mycket för att läsa alla kommentarer som ploppade upp och som inte hade ett skit med texten att göra. Det kanske finns något sådant i dag, men inte vad jag känner till. Någon där ute som vet.


Frugan brukar surfa in på alltforforaldrar.se och där kan man diskutera allt mellan himmel och jord vad gäller barn. Tänk er något liknande vad gäller handboll. Nu finns det naturligtvis inte lika många handbollsspelare som föräldrar, men något borde det finnas.


**************


Nu är alla helger över, ganska skönt faktiskt.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thomas Brejding - 24 juli 2012 22:16

Ny adress:   http://tyresohandboll.bloggplatsen.se/   MVH   Thomas Brejding / väl mött.   ...

Av Thomas Brejding - 24 mars 2012 02:07

Igår avverkade säsongens sista träning. Min filosofi har alltid varit att när säsongens sista match är spelad så finns det ingen anledning att fortsätta. Jag hade sett fram emot att träna en bit in i april, men vi var inte tillräckligt stabila under ...

Av Thomas Brejding - 11 mars 2012 18:06

Det har gått en lång säsong som uppenbarligen satt sig på norrlänningarnas psyke. Sist vi möttes tyckte jag att de var ett OK lag som saknade den riktiga bredden, men uppe i norrland i hemmapremiären fanns energin och viljan. Den saknades totalt idag...

Av Thomas Brejding - 11 mars 2012 07:48

Matchen som gällde igår gick som jag ville. RP slog Sollentuna igår vilket nästan var en förutsättning för att ha chansen. Det innebär nämligen att RP har goda möjligheter att nå kval om de vinner och det är en förutsättning för oss att ha chansen. ...

Av Thomas Brejding - 7 mars 2012 22:19

26-22. Förlust med fyra.   En tokjämn historia där vi chansade på slutet vilket inte lyckades och de fick några extra mål. Ja, så hade det kunnat vara, men med kvarten kvar var ställningen i denna match 24-13. Ok att vi kämpade hela vägen och Ric...

Presentation


Tyresö IF - Ständig förbättring

Omröstning

När åker Brejding på sin första förlust i seriespel med Tyresö
 Mot Strömnäs
 Mot Ricoh
 Mot RP
 Mot Cyrus
 Långt senare på säsongen
 Blir obesegrade iår.

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards