tyresoif

Alla inlägg den 12 januari 2012

Av Thomas Brejding - 12 januari 2012 12:35

Det blev många kommentarer på Eriks röda kort igår så jag tänkte jag skulle ge min syn på det.


Någon från Sollentuna la upp Mattelins röda kort på Youtube förmodligen i förhoppning om att få någon form av missnöje mot domarna. Jag tycker det är klockrent. Denna film kan man ta som utbildningsvideo för liknande situationer och visa hur domarna skall blåsa.


När jag såg det live så tyckte jag att Mattelins utrusning var ofarlig, men här är det jätte tydligt. Den är när jag ser den t o m vårdslös. Om Andreas fokuserat 100% på bollen så hade det blivit kollisoion, nu ser han situationen och "missar" Erik. Båda går på samma boll och kontrande spelare kan inte ta bollen för att målvakt är i vägen.


Döm själva.



Av Thomas Brejding - 12 januari 2012 04:41

Jag måste ha varit otydlig.


Direktiven var enkla. Det mesta händer på vänstersidan, så packa ordentligt så att vi minskar ytorna där. Om de rullar hela vägen och gör det bra och sätter den från h6 så får vi ta det. Inga genombrott mellan 2-3, 3-3 3-2 utan håll ihop det och kliv ordentligt på förstasatsningen på v9.


De som såg första halvlek kan inte för sitt liv tro att detta var instruktionerna.


Jag måste vara otydlig.....


I andra blev det krampaktigt jagande och försvarsarbetet satt bättre, men inte klockrent. Vi vinner ändå andra halvlek med 20-13.

Fuxborg gör det bra, men om någon utmanar för att gå på genombrott mot ensam tvåa räcker det inte att kliva och möta på åtta. Vad hände med den offensiva tvåa.


Snackisen efteråt blev så klart Mattelins röda. Glasklart: För två år sen hade det blivit frikast Sollentuna. Nu blev det rött kort och frikast Tyresö. För er som såg Jimmy Janssons match med DIF så var den snarlik när Kropps målis fick rött kort. Han blev också oförstående och menade på att han var först på plats och tog bollen, och visst kan det tyckas larvigt att det knappt är någon kontakt, men jag tycker att reglerna är bra och det jag sett varit konsekvent. Minsta kontakt när målvakten tar bollen, först på plats eller inte. I det här fallet sträcker sig Gimmerborn mot bollen. Någon menade att det var Gimmerborn som knuffade Mattelin. Jag tycker regeln är bra och inte bara för att det gynnade oss denna gång. De vårdslösa utrusningarna ha minskat markant, även om denna utrusning inte var i närheten av att vara vårdslös.


Andra halvlek var OK, men vad hände i första i försvaret. Det är match redan på lördag och det gäller att låte niorna få smaka lite mer än idag om det skall till att vända hem med några poäng.


Sollentuna gör det bra efter sina förutsättningar och jag förstår att de är besvikna att inte få med sig några poäng hem efter att ha varit i ledningen större delen av matchen.


Plus till Jakob som gör en mycket bra match stänker dit sex mål och kul för Lindahl att han fick göra det avgörande målet.

Tittar man i tabellen kan man titta på målskillnaden och konstatera att vi släpper in lite för mycket mål. Det skall bli slut på det.


Helgens match blir en riktig nagelbitare och jag tror att det faktiskt är så att det lag som förlorar kan sluta fantisera om serieseger, eller kan Sollentuna skrälla på fredag? Läste att Knutsen skadat sig och blir borta en tid. Han var ju rätt given och kändes ensam på v6. Vad finns det annars. Tänk till nu Janne.

Presentation


Tyresö IF - Ständig förbättring

Omröstning

När åker Brejding på sin första förlust i seriespel med Tyresö
 Mot Strömnäs
 Mot Ricoh
 Mot RP
 Mot Cyrus
 Långt senare på säsongen
 Blir obesegrade iår.

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards