tyresoif

Direktlänk till inlägg 13 januari 2012

Det är nu det gäller.

Av Thomas Brejding - 13 januari 2012 18:06

Vi tar med oss att vi lyckades knyta ihop säcken i onsdags.

Vi tar med oss två poäng.

Lindahl tar med sig sitt vinnarface från sitt sista avslut.

Jacob tar med sig en bra känsla.

Vi som lag tar med oss en fortsatt vinnarkänsla.


Ikväll har vi en lättare träning och avfärd imorgon bitti till Skövde. Vi tar med oss känslan av att vara vinnare, men även med vetskapen om att vi måste höja oss rejält för att ha chansen att vinna. Skall bli kul med nya bekantskaper. Har aldrig spelat i Skövde. Var där som ledare i ICA-cupen 1991 så det var ju ett tag sen.


Jimmy Otter och Jonathan Eriksson hette segerorganisatörerna den gången och det gäller att få stopp där, men framför allt att vara mer på tårna än sist och en sån här toppmatch skall det väl vara f-n om man inte hittar den egna gnistan.


Vid eventuell vinst så ser det riktigt bra ut. Ett litet vägskäl igen. Skall vi hänga på i toppen, eller slåss kring kvalplatsen?´


***************

Kan Sollentuna ladda om ikväll?


***************

Upphovsrätt?


Jag är ju en sympatisk kille och om någon känner sig illa berörd av mina text eller om någon tycker att en bild är fel att använda så skulle jag ta bort den på en gång om man hörde av sig.


Undrar annars vad alla 16 inblandade på planen, sekretariat och alla på bänkarna tycker om att hamna på internet. Behövs inte samtycke där egentligen? Därför skiter jag i upphovsrättslagen i det här fallet som jag tror är luddig. Å andra sidan om någon någonsin känner sig illa berörd av något jag skriver så RING så löser jag det. Det finns bara en med mitt namn, så det är lätt att få tag på.

 
 
Ingen bild

Bjarne Nordberg

14 januari 2012 14:28

Jag brukar fotografera och filma olika sportevenemang då och då, och det brukar uppskattas av många. En handfull av mina bilder har publicerats kommersiellt, men det är bara en hobby för mig.

Mitt korta videoklipp från den aktuella handbollsmatchen blev oväntat intressant på grund av det omdiskuterade domslutet. Jag tycker det var bra att fler fick chans att se och diskutera vad som hände.

Matchen som helhet var annars huvudintresset, och den var riktigt underhållande och välspelad av bägge lagen.

Den här bloggen har publicerat en bild från filmklippet. Ingen stor sak, men jag tycker man kunde ha frågat först och ha angivit mitt namn vid publiceringen.

Jag vet inte om det är värt att förklara för Brejding vad som gäller eftersom han "skiter i upphovsrättslagen", men det kan ju finnas andra som läser denna sida som och som är intresserade av hur det ligger till.

Får man filma / fotografera? Ja, det är tillåtet att fotografera och filma på offentlig plats i Sverige (med få undantag som militära skyddsobjekt). Det gäller Tyresöhallen i det här fallet, och det är en offentlig plats.

Jag har varit med om en enstaka gång att det behövs särskilt tillstånd (och avgift) för att få tillåtelse att filma sport, men det var på en privat plats och det var inte i Sverige.

Den som filmar eller fotograferar har upphovsrätten till sitt material, och om man skall använda (publicera) någon annans material måste man be om lov först. Det är detta som många inte känner till.

Det finns gott om information om upphovsrätt på nätet, bland annat en guide som förklarar för skolbarn hur det fungerar: "Vadå upphovsrätt - Att använda andras material i skolarbete". Jag rekommenderar den guiden som en bra start till alla som vill veta vad som gäller.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thomas Brejding - 24 juli 2012 22:16

Ny adress:   http://tyresohandboll.bloggplatsen.se/   MVH   Thomas Brejding / väl mött.   ...

Av Thomas Brejding - 24 mars 2012 02:07

Igår avverkade säsongens sista träning. Min filosofi har alltid varit att när säsongens sista match är spelad så finns det ingen anledning att fortsätta. Jag hade sett fram emot att träna en bit in i april, men vi var inte tillräckligt stabila under ...

Av Thomas Brejding - 11 mars 2012 18:06

Det har gått en lång säsong som uppenbarligen satt sig på norrlänningarnas psyke. Sist vi möttes tyckte jag att de var ett OK lag som saknade den riktiga bredden, men uppe i norrland i hemmapremiären fanns energin och viljan. Den saknades totalt idag...

Av Thomas Brejding - 11 mars 2012 07:48

Matchen som gällde igår gick som jag ville. RP slog Sollentuna igår vilket nästan var en förutsättning för att ha chansen. Det innebär nämligen att RP har goda möjligheter att nå kval om de vinner och det är en förutsättning för oss att ha chansen. ...

Av Thomas Brejding - 7 mars 2012 22:19

26-22. Förlust med fyra.   En tokjämn historia där vi chansade på slutet vilket inte lyckades och de fick några extra mål. Ja, så hade det kunnat vara, men med kvarten kvar var ställningen i denna match 24-13. Ok att vi kämpade hela vägen och Ric...

Presentation


Tyresö IF - Ständig förbättring

Omröstning

När åker Brejding på sin första förlust i seriespel med Tyresö
 Mot Strömnäs
 Mot Ricoh
 Mot RP
 Mot Cyrus
 Långt senare på säsongen
 Blir obesegrade iår.

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards